Odpowiednio zbilansowana dieta

I to dosłownie! Rob Hobson, amerykański dietetyk, jako główną przyczynę złego samopoczucia wskazuje właśnie nieodpowiednio skonstruowaną dietę. To, co ląduje na naszym talerzu ma istotny wpływ nie tylko na nasz nastrój, ale również kondycję fizyczną. Źle dobrany jadłospis może generować niedobory składników odżywczych, które widoczne są m.in. w stanie ducha.

Badania National Diet and Nutrition Survey, pokazują, że prawie co czwarta kobieta cierpi na niedobór żelaza i magnezu, ale w diecie większości ludzi brakuje przede wszystkim błonnika i kwasów omega-3, a także witaminy D. Według Roba Hobsona, wszystko to wynika z monotonnej i ubogiej diety, jaką stosują. Niedobory bardzo często przyczyniają się do nadwagi i otyłości, a stąd już tylko krok do poważniejszych chorób.

Odpowiednia dieta to nie tylko gwarancja lepszego zdrowia, ale i samopoczucia. Układanie jadłospisu bogatego we wszystkie wartości odżywcze, pozwoli zniwelować zmęczenie i zły nastrój. Często zapominamy o tym decydując się na dietę odchudzającą, w której najważniejszą rolę odgrywa błonnik, hamujący apetyt i gwarantujący prawidłowy metabolizm. Szczególnie ważne w każdej diecie jest żelazo, które odpowiada za prawidłowy poziom energii. Jego niedobór może powodować nadmierne zmęczenie. Produkty zawierające żelazo warto wesprzeć tymi bogatymi w witaminę C, która pomaga wchłaniać żelazo. Dużą rolę odgrywa również magnez, który gwarantuje energię i dobrą pracę mięśni. Dlatego warto sięgać po orzechy, nasiona i zielone warzywa. Witamina B również nie zaszkodzi, szczególnie ta w brązowym ryżu, nasionach dyni, rybach, migdałach, grzybach czy jajkach. 

ML

*