Domeny internetowe

W to, że w internecie można zarabiać już nikt nie wątpi. I choć mamy świadomość tego, że jest to możliwe, to jednak nadal niewielu wie, jak odbywa się to w praktyce.

Stronę internetową tworzy się zwykle po to, by promować swój produkt, usługę czy firmę. Dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów jest podstawą tworzenia reklam. Taka strona internetowa jest właśnie reklamą. Jej nieocenioną zaletą jest to, że koszty takiej reklamy są stosunkowo niskie, a ilość osób, do których ona dociera – wysoka. Zarobek na takiej stronie jest więc pośredni. Wszak nie strona sama w sobie przynosi nam zysk, ale usługa, produkt, czy firma, którą ta strona promuje.

Innym sposobem zarabiania na stronach internetowych są umowy partnerskie. W taki sposób zarabiają prowadzący popularne blogi czy strony internetowe branżowe, hobbystyczne, tematyczne. Jak zacząć zarabiać? Droga do rozpoczęcia współpracy partnerskiej nie jest prosta. Nie wystarczy założyć stronę i czekać na jej rozwój. To stała praca, wymagająca dużego wkładu czasu i zaangażowania. Zanim bowiem nasz partner zainteresuje się stroną, musi ona zdobyć dużą liczbę odwiedzających, a zatem potencjalnych klientów. Stworzenie takiej strony, która wzbudza zainteresowanie wymaga pomysłu, jednak profity z tej pracy mogą dawać satysfakcję, szczególnie, gdy łączy ona zarabianie z hobby. Najpopularniejsze blogerki modowe zarabiają właśnie na takich umowach partnerskich. Testują produkty, polecają je.

 Jednak nie tylko w ten sposób można zarabiać. Na najbardziej popularnych stronach internetowych, firmy chcą umieszczać reklamy swoich produktów. Taka reklama jest często skuteczniejsza niż billboard umieszczony na ruchliwej ulicy. A wszystko ze względu na ilość odwiedzających stronę osób, która niejednokrotnie przewyższa ilość przejeżdżających ulicą w wielkim mieście. Dodatkowo tu ilość idzie w parze z jakością, o ile w kontekście grup docelowych można mówić o jakości. Najłatwiej wyjaśnić tą zależność na przykładzie. Jeśli reklamujemy pieluszki poprzez umieszczeniu billboardu na ruchliwej ulicy, to tylko część z osób widzących tą reklamę będzie w naszej grupie docelowej – rodziców niemowląt. Jeśli jednak umieścimy taką samą reklamę na stronie internetowej o tematyce zajmującej się pielęgnacją i opieką nad dziećmi, wiemy, że prawie wszyscy odwiedzający tą stronę należą do grupy docelowej i są naszymi potencjalnymi klientami. Z tego powodu na stornach miłośników do nurkowania, reklamują się producenci takiego sprzętu, a strony instruktażowe dla miłośniczek krawiectwa okraszone są reklamami sklepów z tkaninami.

Rozliczać się za taką reklamę można  różnie: płacąc za przekierowanie, za kliknięcie, czy za sprzedaż.

Niezwykle ważne w zarabianiu na własnych stronach jest ich odpowiednie pozycjonowanie, a więc sprawienie, by w wyszukiwarkach były wysoko notowane, po wpisaniu frazy tematycznej.

Są czynniki, które wpływają jednak na to, jak notowana w wyszukiwarkach jest nasza strona. Najważniejsze z nich to treść strony i jej popularność. By strona była wysoko notowana musi zawierać dużą ilość różnorodnych treści. Ważne są też słowa kluczowe, które występują w tekstach zawartych na stronie. Niezwykle ważna jest też aktywność na stronie. Wyszukiwarka „lubi” te strony, na których często wstawiane są teksty. Ważne jest także to, czy teksty są unikatowe, a więc niekopiowane z innych źródeł. To daje wyższą pozycję. Nie bez znaczenia jest też szybkość ładowania się strony.

Popularność strony określona jest nie tylko przez liczbę odwiedzających, ale też linki do naszej strony umieszczone na innych stronach. Jakość tych stron także ma wpływ na pozycję naszej strony. Oczywiście obecność w mediach społecznościowych jest koniecznością także w tym względzie.

Jak zatem widać pozycja naszej strony zależy od wielu czynników i aby była wysoka wymaga włożenia w nią odpowiedniej ilości pracy i ciągłej aktywności. By zarabiać na stronie trzeba nieustannie utrzymywać ją na wysokim poziomie w wyszukiwarkach.

Jak zatem widać, zarabianie na stronach internetowych nie dzieje się samo i wymaga dużej ilości pracy. Jak się nam znudzi taka praca, nie warto jednak zwyczajnie zaprzestawać prowadzenia strony. Wysoko wypozycjonowana strona jest łakomym kąskiem. Można ją sprzedać, a zyski z takich transakcji mogą Was zaskoczyć, szczególnie wtedy, gdy domena strony jest „chwytliwa”. Najdroższe domeny na świecie sprzedaje się za miliony dolarów.

Nawet w Polsce najwyższa wartość sprzedaży jednej domeny przekroczyła milion złotych. Jest więc o co walczyć. Unikalne domeny możemy możemy kupić na www.kantyna.pl 

*