Zdrowie z karczocha.

Mało popularne warzywo, ale cenne dla zdrowia. Karczochy nie należą do szczególnie popularnych warzyw w Polsce i uchodzą raczej za egzotyczne. Często też nie do końca potrafimy znaleźć dla nich zastosowanie w kuchni. Okazuje się jednak, że ta niepozorna roślina doskonale nadaje się na surowiec do soków, który przy okazji wyraźnie wpłynie na poprawę naszego zdrowia.

Danie z dodatkiem karczocha 1

W 100 g karczocha zawartych jest tyko 47 kcal, a takie produkty mają ogromne znaczenie w diecie odchudzającej. Istotnym składnikiem karczocha są również inulina i cynaryna, które wpływają na regulację procesu trawienia i przyspieszają metabolizm. Ponadto karczochy zawierają niacynę odpowiedzialną za przemianę węglowodanów i kwas chlorogenowy, który zmniejsza wchłanianie cukru i zmusza organizm do wykorzystywania zapasów.

To jednak nie wszystkie zalety karczochów. Doskonale wpływają też na obniżanie poziomu cholesterolu, a tym samym zapobieganie miażdżycy. Karczochy powinni jeść też cukrzycy, bowiem inulina wpływa na obniżenie poziomu cukru we krwi. Badania wykazały także, że zawierają one antyoksydanty skuteczne w walce z komórkami nowotworowymi. Duża zawartość wit. B wpływa również na poprawę wyglądu skóry, stąd też wyciąg z karczochów stosowany jest w lekach przeciwtrądzikowych. Jako suplement dostępny jest w postaci tabletek lub soków warzywnych.

www.przystanekpozdrowie.pl

 

*