Zastrzyk białka w garści fasoli

beans fasola

Nie bez przyczyny nazywa się ją również złotą, choć kolorem przypomina bardziej zieleń. Jest to jednak niezwykle cenna i bogata w wartości odżywcze, a szczególnie białko, roślina strączkowa, która od kilku lat podbija polską kuchnię. Dlaczego warto postawić na fasolę mung?

Wyglądem bardziej przypomina groszek, ale smakiem nie odstaje od swoich bardziej znanych koleżanek. Fasola mung najczęściej spożywana jest w postaci kiełek, ale można ją dostać również w formie dojrzałych nasion, które gotuje się tak samo jak soję czy ciecierzycę. A warto to robić, choćby ze względu na jej wartościowe składniki: wapń, magnez, fosfor, żelazo, potas, cynk, jod, mangan, lit, selen, miedź, fosfor. Podobnie jak inne rośliny strączkowe jest jednym z najlepszych źródeł białka – aż 25%.

Kiełki fasoli mung zawierają również komplet witamin A, B, C i E. Regularne spożycie tego produktu doskonale wpłynie na obniżenie poziomu złego cholesterolu we krwi, a także na poprawę pracy serca i zapobieganie nowotworom, ze względu na zawarte w niej antyutleniacze. Nie brakuje w niej również błonnika i karotenu, wspomagających odchudzanie i prawidłowy wzrost włosów i paznokci.

Ekologiczna fasola mung do kupienia na Słowackiego 31 lub internetowo!

 

*