Czy kawa może być zdrowa?

Na to pytanie chyba nie ma dobrej odpowiedzi. Kawa dzięki swoim właściwościom pobudzającym na stałe weszła do codziennego jadłospisu każdego z nas. Jej działanie chwalą również odchudzający się i ciśnieniowcy. Jednak niekiedy może ona wpływać niekorzystnie na nasze zdrowie, a wtedy warto ją zastąpić zdrowszym zamiennikiem.

Kawa z żołędzi, zbożowa, zielona, orkiszowa, bezkofeinowa lub ziołowa. Brzmi jak oszustwo? Spokojnie, dalej będzie pachnieć i smakować jak kawa, ale nie będzie zawierać kofeiny, która dla niektórych może okazać się szkodliwa. W przypadku żołędziówki, czyli kawy ekologicznej wspomożemy nieco wątrobę i śledzionę, a także załagodzimy problemy żołądkowe. Zielona to najlepszy wybór dla osób na diecie, podobnie jak orkiszowa, która pobudza pracę przewodu pokarmowego, a także dodaje energii.

W ofercie sklepów internetowych znaleźć można również wiele mieszanek kaw zbożowych z ziołami, jak ta z dodatkiem topinamburu i mniszka, polecana szczególnie cukrzykom. Jeśli jednak zawartość kofeiny w napoju ma kluczowe znaczenie, warto sięgnąć po herbatę, zwłaszcza sypaną. Czarna, bogata w kofeinę ma działanie podobne do kawy i dlatego nie poleca się spożywania jej tuż przed snem. Z kolei zielona wspomaga odchudzanie, a do tego pomaga w walce z infekcjami i zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwór. Szeroki wybór zarówno kaw, jak i herbat, dostępny jest w sklepach internetowych

www.przystanekpozdrowie.pl

Marta

*