Zdrowotne właściwości kapusty

Kapusta kojarzona jest jako warzywo ciężkostrawne i powodujące dyskomfort trawienny. Prawda jest jednak inna, a że właśnie nadszedł sezon na kapustę, warto spróbować ugotować z niej

kapusta

smaczne i zdrowe dania i przekonać się o jej właściwościach osobiście. Po pierwsze kapusta to doskonałe źródło tak potrzebnej nam w okresie jesienno-zimowym witaminy C. Bogata jest również w witaminy A, B, E i rutynę. Kapusta to nie tylko pyszny sposób na posiłek, ma także wiele właściwości leczniczych, nie związanych z jej spożywaniem. Należy do nich głownie łagodzenie stanów zapalnych, stąd też jej popularność w stosowaniu jako okłady na bolące stawy, trudno gojące się rany i owrzodzenia, a także piersi kobiet, które karmią piersią i ich problemem jest występujący stan zapalny. Idealna jest dla osób cierpiących na problemy  układem trawiennym, gdzie ulgę może przynieść spożywanie soku z  kapusty. Pomoże także wrócić do formy po spożyciu zbyt dużej ilości alkoholu i będzie świetnym sposobem na walkę z anemią i niedoborem witamin i składników mineralnych w organizmie. Okład z  kapusty jest świetny na urazy, skręcenia i zwichnięcia, łagodzi ból i wspomaga regeneracje i procesy zdrowienie.

Spożywanie kapusty to samo zdrowie, zarówno w wersji gotowanej, surowej czy kiszonej. Aby nie była ciężkostrawna, warto ją wzbogacić odpowiednimi przyprawami, które nie dopuszczą do powstawania wzdęć. Jest to głównie kminek, majeranek, oregano. Dieta kapuściana była popularnym, sposobem na walkę z kilogramami, jednak należy uważać, ponieważ zbyt duże spożywanie kapusty może spowodować nasilenie wytwarzania soków żołądkowych i prowadzić do zgagi i niestrawności. Kapusta za to jest świetna nie tylko do spożywania sama, ale doskonale komponuje się z daniami mięsnymi. Do wyboru mamy tą białą, czerwoną, włoską, pekińską. Każdy znajdzie coś dla siebie, aby skorzystać ze zdrowotnych właściwości tego warzywa.

CMB

*