Uwaga na pułapki promocji

Często zdarza nam się wchodzić do sklepu po kilka rzeczy, a wychodzić z koszykiem pełnym dodatkowych produktów, które wcale nie będą nam potrzebne. Działa na nas magiczne słowo cena,

które swoją wielką mocą sprawia, że kupujemy więcej i tracimy przy tym głowę. W ten sposób nawet, jeśli kupujemy coś  promocyjnej cenie i tak wydajemy więcej pieniędzy, bo zakupiliśmy

duze wozki

coś, co wcale nie było nam niezbędne. Tak właśnie działa mechanizm promocji, który zachęca nas do zakupu, na który jesteśmy szczególnie podatni widząc magiczne słowo wyprzedaż, promocja, obniżka, sale. Niewielu z nas robi listy zakupów przed pójściem do sklepu, a jeśli już zdarza nam się je robić, niestety rzadko sztywno się ich trzymamy. Nęcące do dodatkowych zakupów są szczególnie towary zachwalane przez hostessy, które zapraszają na degustację lub wypróbowanie produktu. Część ludzi uważa, ze skoro już zainteresowali się pokazem, nie wypada nie zakupić teraz towaru. Dodatkowym czynnikiem przekonującym do zakupu są gratis. Warto jednak rozważyć po pierwsze, czy jest nam potrzebna większa ilość promowanego produktu, po drugie – czy zdążymy go zjeść, zanim minie jego termin przydatności do spożycia, po trzecie – czy ten gratis jest na w ogóle potrzebny? Podobny mechanizm działa na nas gdy widzimy opakowania zbiorcze i wielopaki. Nie zdajemy sobie sprawy, ze często towar zakupiony pojedynczo będzie o wiele tańszy, niż proponowane nam zestaw dwóch czy trzech takich samych produktów No i po raz kolejny zadajmy sobie pytanie – czy rzeczywiście jest nam potrzebna taka ilość towaru? Aby choć trochę zapanować nad opanowującą nas wizją promocyjnych zakupów w dobrej cenie warto zachować trzeźwy umysł – najłatwiej sporządzić listę zakupów i się jej trzymać, zostawić kartę kredytową w domu i zabrać na zakupy tylko niezbędną kwotę pieniędzy, sprawdzaj opłacalność promocji i cenę produktu z gratisem i bez, a przed wszystkim nie udawaj się na zakupy z pustym żołądkiem, ponieważ to właśnie sprawia, że kupujemy więcej produktów spożywczych, niż jest nam potrzebne.

ML

*